Metodyka nauczania technik brajlowskich - 2 10-2S-MTB2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W03
Potrafi wymienić wady i zalety pisma liniowego, punktowego oraz słuchowej metody dostępu do informacji, w kontekście specyfiki czytania dotykowego oraz potrzeb, technologicznych możliwości komunikacyjnych osób niewidomych
PC1_KS_W03
Potrafi wymienić kody brajlowskie oraz wskazać podstawowe podobieństwa i różnice w odmianach sytemu Braille’a (dla języka polskiego, angielskiego i francuskiego) oraz notacjach matematycznych stosowanych na świecie
PC1_KS_U01; PC1_KS_U03
Potrafi posługiwać się stosowanym w Polsce integralnym pismem brajlowskim, Polskimi Ortograficznymi Skrótami Brajlowskimi I Stopnia oraz prawidłową notacją matematyczną, fizyczną i chemiczną
PC1_KS_U01; PC1_KS_U03
Potrafi czytać teksty brajlowskie zapisane w brajlu integralnym, skrótowym (Polskie Ortograficzne Skróty Brajlowskie I Stopnia) oraz rozszyfrowywać przykłady podstawowych działań matematycznych, wzorów fizycznych i chemicznych
PC1_KS_U01
Potrafi poprawnie pisać na tabliczce i maszynie brajlowskiej stosując reguły obowiązującej w Polsce notacji brajlowskiej
PC1_KS_U02; PC1_KS_U03
Posiada umiejętność analizy i doboru programów do nauki brajla dla konkretnej osoby niewidomej z uwzględnieniem jej wieku, czasu utraty wzroku, możliwości, z wykorzystaniem wiedzy o współczesnych tendencjach w nauczaniu i przygotowaniu do czytania dotykowego
PC1_KS_K01
Wykazuje wrażliwość wobec trudności, tempa czytania dotykowego początkujących użytkowników brajla oraz szanuje potrzeby osób niewidomych wynikające ze specyfiki czytania pisma brajla
PC1_KS_K01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie przygotowując zestawy prostych matryc (linie, figury, rzuty brył) i wykonując wypukłe kopie z użyciem termoformu (ksero brajlowskie)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: