Metodyka nauczania technik brajlowskich - 1 10-2S-MTB1a
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W03 Potrafi wymienić wady i zalety pisma liniowego,
punktowego oraz słuchowej metody dostępu do
informacji, w kontekście specyfiki czytania
dotykowego oraz potrzeb, technologicznych
możliwości komunikacyjnych osób niewidomych
PC1_KS_W03 Potrafi wymienić kody brajlowskie oraz wskazać
podstawowe podobieństwa i różnice w odmianach
sytemu Braille’a (dla języka polskiego, angielskiego i
francuskiego) oraz notacjach matematycznych
stosowanych na świecie
PC1_KS_U01
PC1_KS_U03 Potrafi posługiwać się stosowanym w Polsce
integralnym pismem brajlowskim, Polskimi
Ortograficznymi Skrótami Brajlowskimi I Stopnia
oraz prawidłową notacją matematyczną, fizyczną i
chemiczną
PC1_KS_U01
PC1_KS_U03 Potrafi czytać teksty brajlowskie zapisane w brajlu
integralnym, skrótowym (Polskie Ortograficzne
Skróty Brajlowskie I Stopnia) oraz rozszyfrowywać
przykłady podstawowych działań matematycznych,
wzorów fizycznych i chemicznych
PC1_KS_U01 Potrafi poprawnie pisać na tabliczce i maszynie
brajlowskiej stosując reguły obowiązującej w Polsce
notacji brajlowskiej
PC1_KS_U02
PC1_KS_U03 Posiada umiejętność analizy i doboru programów do
nauki brajla dla konkretnej osoby niewidomej z
uwzględnieniem jej wieku, czasu utraty wzroku,
możliwości, z wykorzystaniem wiedzy o
współczesnych tendencjach w nauczaniu i
przygotowaniu do czytania dotykowego
PC1_KS_K01 Wykazuje wrażliwość wobec trudności, tempa
czytania dotykowego początkujących użytkowników
brajla oraz szanuje potrzeby osób niewidomych
wynikające ze specyfiki czytania pisma brajla
PC1_KS_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie
przygotowując zestawy prostych matryc (linie, figury,
rzuty brył) i wykonując wypukłe kopie z użyciem
termoformu (ksero brajlowskie)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: