Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej (ZP-DTD-12) | |
podyplomowe niestacjonarne, 1,5 roku (3 semestry) Język: polski | Opis ogólnyNazwa studiów podyplomowych: Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe): dr Ewelina Młynarczyk-Karabin w sprawach dotyczących obsługi Słuchaczy studiów podyplomowych prosimu kontaktować się z Panią Anną Skomoruchą: Numer edycji studiów podyplomowych: 12 (DTD12) Czas trwania studiów: 3 semestry 1.03.2025- 31.08.2026 Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów): 10 500,00 zł (3 500 zł x3) Charakter studiów: kwalifikacyjne/doskonalące Wymagania wstępne: Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia licencjackie lub magisterskie, tj. dla: - psychologów Oczekiwane kompetencje kandydata: - posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki ipsychologii rozwojowej dziecka. Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem): Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów. Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres rekrutacja@aps.edu.pl) w Zespole ds. rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego). Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone jest przez kierownika studiów podyplomowych na podstawie dostarczonych prawidłowo i kompletnie dokumentów, zakończone podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu bądź niezakwalifikowaniu kandydata. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest uiszczenie zaliczki zgodnie z instrukcją na konto wygenerowane przez system IRK. Wymagane dokumenty: -podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK, -kserokopia dyplomu/ów ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich, -potwierdzenie uiszczenia zaliczki. Przyjmujemy tylko kompletne dokumenty. Cel kształcenia: Ukończenie studiów podyplomowych dających wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej. Zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny. Uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS. Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów). Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia: Absolwent posiada kompetencje do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka. Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z 12 września 2018r. (z późn. zm.) w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego, potwierdzające uzyskanie określonych w programie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS. Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia I i II stopnia kursu integracji sensorycznej wydany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, co stanowi integralną część świadectwa ukończenia studiów podyplomowych. Absolwentstudiów podyplomowychDiagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznejposiada kompetencje do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Minimalna liczba Słuchaczy: 36 Warunki ukończenia studiów: Ocena pozytywna ze wszystkich przedmiotów realizowanych w ramach studiów oraz zaliczone praktyki. Terminarz zjazdów (daty): Terminarz nie uwzględnia terminów zjazdów w PSTIS. Zostaną one udostępnione po uruchomieniu studiów. Uwaga zjazdy w PSTIS mogą odbywać się także w tygodniu. 15-16.03.2025 Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego): 478 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie (100%) Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce): Praktyki 60 godzin: 30 godzin praktyka pedagogiczna realizowana w placówkach edukacyjnych publicznych i niepublicznych w których jest dziecko z diagnozą zaburzeń integracji sensorycznej + 30 godzin praktyka zawodowa realizowana w placówkach publicznych i niepublicznych pod opieką Terapeuty integracji sensorycznej. Dodatkowe informacje Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w kwocie 30 zł, nie później niż do zakończenia procesu rekrutacji określonego dla danej edycji studiów. Dane kontaktowe: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej e-mail: rekrutacja@aps.edu.pl godziny otwarcia: W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów |
Kierunki studiów
> Pozostałe studia
> Pedagogika specjalna
> Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie:
https://rekrutacja.aps.edu.pl/