Sesja coachingowa WS-3F-SCO
TREŚCI PROGRAMOWE:
Sesja coachingowa a proces coachingu. Model GROW oraz Model CARE. Ustalanie celu sesji coachingowej, przebieg sesji coachingowej, zakończenie sesji coachingowej, praca pytaniami, wykorzystanie narzędzi pracy coachingowej w trakcie sesji. Formularz przed sesją i po sesji. Sytuacja impasu w trakcie sesji coachingowej. Autoewaluacja sesji. Rozmowa coachingowa w środowisku szkolnym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie założenia realizacji sesji coachingowej jako spotkania edukacyjnego, a także zasady realizacji sesji coachingowej zgodnie z modelami GROW i CARE.
Zna i rozumie zakres kompetencji coachingowych implementowanych podczas realizacji sesji oraz sposoby ich doskonalenia w procesie kształcenia formalnego i pozaformalnego, a także możliwości zastosowania rozmowy o charakterze coachingowym w środowisku szkolnym.
Zna i rozumie rolę coacha oraz coachee/klienta w sesji coachingowej, a także zakres ich odpowiedzialności.
Umiejętności
Potrafi przeprowadzić poprawną merytorycznie i wartościową rozwojowo sesję coachingową zgodną z założeniami modelu GROW i CARE, a także potrafi wdrożyć działania adekwatne do zachowań i oczekiwań uczestnika sesji coachingowej (coachee), a także zastosować strategie wychodzenia z sytuacji impasu.
Potrafi zastosować metody, techniki i narzędzia coachingowe w trakcie realizacji sesji coachingowej.
Potrafi, wykorzystując wyniki autodiagnozy oraz informację zwrotną od innych osób, samodzielne zaplanować pozyskiwanie i poszerzanie kompetencji coachingowych, uwzględniając różne rodzaje źródeł i dokonując krytycznej analizy ich jakości.
Potrafi identyfikować dylematy etyczne związane z działalnością zawodową coacha, implementować zasady etyczne wynikające z Kodeksu Etycznego Coacha, a także formułować oceny etyczne dotyczące podejmowanych aktywności.
Kompetencje społeczne
Jest gotów/gotowa do poddawania refleksji, samoocenie i racjonalnej krytyce posiadanych i pozyskiwanych w trakcie zajęć na uczelni oraz aktywności samokształceniowej kompetencji coachingowych, zwłaszcza tych implementowanych podczas sesji coachingowej.
Jest gotów do implementacji uniwersalnych zasad profesjonalnej i etycznej realizacji działań coachingowych oraz podejmowania refleksji nad dylematami etycznymi towarzyszącymi realizacji sesji coachingowej.
Jest gotów (-owa) do budowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i empatii pomiędzy coachem a uczestnikami procesów edukacyjnych.
Jest gotów (-owa) do odpowiedzialnego przygotowywania się do wykonywania zawodu coacha oraz wykorzystywania kompetencji coachingowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: