Opieka nad małym dzieckiem - 2 WS-3F-OMD2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawowe pojęcia, założenia i terminologia pracy opiekuńczo-wychowawczej z małym dzieckiem w instytucjach opieki (np.: żłobek, klubik dziecięcy, sala zabaw, zajęcia ruchowe, konstrukcyjno-manipulacyjne, plastyczne, dydaktyczne i tematyczne). Pojęcia psychologiczne i pedagogiczne dotyczące wychowania społecznego małego dziecka (np.: rozwój psychoruchowy, rozwój procesów poznawczych, rozwój emocjonalno-społeczny). Zabawa jako forma aktywności ruchowej, poznawczej i społecznej. Metody i formy pracy z małym dzieckiem. Diagnoza sprawności społecznych dzieci. Metody rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych dziecka. Emocje w życiu dziecka, ich istota i funkcje. Podstawy wiedzy na temat współpracy z rodzicami.
W cyklu 2024Z:
1. Pedagogika Marii Montessori w opiece nad małym dzieckiem |
W cyklu 2024Zn:
1. Pedagogika Marii Montessori w opiece nad małym dzieckiem |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 8: Wzrost godspodarczy i godna praca
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie
Cel 5: Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma poszerzoną wiedzę na temat funkcjonowania różnych instytucji opieki nad małym dzieckiem.
Ma podstawową wiedzę na temat organizowania pracy opiekuńczo-wychowawczej z małymi dziećmi oraz pracy na rzecz rodziny.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji podstawowych zjawisk społecznych zachodzących w grupie dzieci.
Potrafi zaproponować rozwiązania wychowawcze zidentyfikowanych problemów.
Potrafi adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb wychowanków materiały i środki oraz metody pracy.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych. Jest gotów(-owa) do prezentacji swoich umiejętności dotyczących tworzenia sytuacji zadaniowych i wykonywanych prac z dziećmi.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Bogdanowicz, M., & Różyńska, M. (2005). Dni tygodnia, pory roku i miesiące: Zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. |
W cyklu 2024Zn:
Bogdanowicz, M., & Różyńska, M. (2005). Dni tygodnia, pory roku i miesiące: Zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
stosowane metody kształcenia oraz nakład pracy osoby studiującej prezentacja, dyskusja, metody aktywizujące, prowadzenie zajęć dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci godziny kontaktowe 15 h ćwiczeń godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą 10 h godziny przeznaczone na przygotowanie do prowadzania zajęć dostosowanych do dzieci 10 h Godziny przeznaczone na sporządzenie scenariusza zajęć 3h Godziny przeznaczone na przygotowanie debaty oksfordzkiej 10h WYMAGANIA |
W cyklu 2024Zn:
stosowane metody kształcenia oraz nakład pracy osoby studiującej prezentacja, dyskusja, metody aktywizujące, prowadzenie zajęć dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci godziny kontaktowe 9 h ćwiczeń godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą 10 h godziny przeznaczone na przygotowanie do prowadzania zajęć dostosowanych do dzieci 10 h Godziny przeznaczone na sporządzenie scenariusza zajęć 3h Godziny przeznaczone na przygotowanie do prac w parach 3h WYMAGANIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: