Umiejętności komunikacyjne w pracy pedagogicznej WS-2F-UKP
TREŚCI PROGRAMOWE:
Utrwalanie podstawowych umiejętności takich jak: słuchanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, udzielanie wspierającej odpowiedzi; zasady i założenia rozmów skoncentrowanych na rozwiązaniach; prowadzenie wywiadów; wspieranie klienta w identyfikacji celów i zasobów oraz planowaniu działań; poznanie zasad i założeń dialogu motywacyjnego; koncepcji rozmowy jako współpracy orientującej na zmianę.
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę na temat działań diagnostycznych w zawodzie pedagoga;
zna model pracy skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz podstawy dialogu motywującego;
ma uporządkowaną wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłóceń;
ma uszczegółowioną wiedzę na temat współczesnych dylematów etycznych, osadzonych w kontekście wyzwań i zadań pomocy i opieki;
Umiejętności
potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych, psychicznych oraz w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska;
posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne;
zna model pracy skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz podstawy dialogu motywującego;
Kompetencje społeczne
odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, będąc przekonanym o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;
Uwagi
W cyklu 2023Ln:
Stosowane metody uczenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: