Tutoring i portfolio - 3 WS-2F-TP3
TREŚCI PROGRAMOWE:
Uczestnik studiów będzie kontynuował pracę z wybranym tutorem, zgodnie z opracowanym, zindywidualizowanym programem tutoringu.
Budowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. Zagadnienia: refleksyjnej praktyki, kreatywności, twórczości poszukiwania nowych rozwiązań, gotowości do inicjowania i wdrażania zmian.
Uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Dokumentacja osiąganych efektów kształcenia pod postacią portfolio.
Znaczenie autorefleksji dla samorozwoju: identyfikowanie zasobów własnych.
W cyklu 2023Zn:
1. Zajęcia organizacyjne – program zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024, przedstawienie kryteriów zaliczenia ćwiczeń. Rewizja planu rozwojowego. Wartości zawodowe oraz projektowanie strategii wpływających na efektywność podejmowanych działań |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych pozwalającą na budowanie i realizowanie indywidualnego program rozwoju związanego z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim;
Umiejętności
potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienia do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian;
potrafi budować relację ze swoim tutorem;
potrafi rozpoznawać własne predyspozycje, planować działania i rozwój jako pedagog opiekuńczo-wychowawczy;
potrafi zbierać i katalogować dowody osiągania efektów kształcenia;
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;
jest gotów do samooceny w zakresie osiąganych efektów kształcenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej na temat własnej działalności i wytworów własnej pracy;
jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy;
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
Metody dydaktyczne: metoda problemowa, ćwiczenia, praca własna, lektura i przygotowywanie tekstu naukowego. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: