Ewaluacja działania społeczno-pedagogicznego - 1 WS-2F-ES1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zagadnienia: ewaluacja – definicje, modele, narzędzia, rezultaty i wskaźniki; Ewaluacja a koncepcja badań w działaniu; Ewaluacja działań a profesjonalizacja; Opracowanie podstawowego projektu ewaluacji planowanego lub prowadzonego działania społeczno-pedagogicznego (w modelu badanie w działaniu).
W cyklu 2023Zn:
1. Pojęcie ewaluacji. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę na temat projektowania działań społeczno-pedagogicznego (w pracy opiekuńczo-wychowawczej) w odniesieniu do etapu ewaluacji działań podejmowanych w projekcie;
ma uporządkowaną wiedzę na temat ewaluacji realizowanych działań; zna narzędzia i wskaźniki ewaluacji; zna założenia i cele oraz rodzaje ewaluacji;
Umiejętności
potrafi konstruować narzędzia ewaluacji podjętego działania;
potrafi wybrać i uzasadnić właściwy dla ewaluacji działania społeczno-pedagogicznego, sposób postępowania, w tym: sformułować cele ewaluacji, wybrać i uzasadnić metodę ewaluacji, sformułować rezultaty działania, ustalić wskaźniki;
Kompetencje społeczne
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych;
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
Stosowane metody pracy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: