Diagnoza środowiskowa - 2 WS-2F-DS2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Realizacja badań diagnostycznych, dokumentacja oraz krytyczna refleksja w odniesieniu do wybranych problemów społecznych i zagadnień opiekuńczo-wychowawczych. Przygotowanie dokumentu diagnozy. Prezentowanie wyników diagnozy.
W cyklu 2023Zn:
Prezentacja i dyskusja wyników badań prowadzonych w szkołach przez uczestniczki i uczestników zajęć. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę metodologiczną;
ma uporządkowaną wiedzę na temat działań diagnostycznych prowadzonych w środowisku instytucji lub w środowisku otwartym;
Umiejętności
potrafi wyszukiwać i przetwarzać informacje na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych;
potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych oraz w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska;
potrafi sformułować problem badawczo-diagnostyczny, dobrać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze i diagnostyczne;
potrafi opracować, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obszarze pracy opiekuńczej, wychowawczej, społecznej, edukacyjnej;
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych;
Kompetencje społeczne
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, a w sytuacjach problemowych poszukuje wiedzy eksperckiej;
jest wrażliwy/-a na problemy społeczne i edukacyjne, gotowy/-a do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego w tym osób wymagających opieki lub pomocy;
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA_KI: Total 74h - 3 pkt ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: