Zaburzenia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym SP-ZRD3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Pojęcie zaburzeń w rozwoju i zaburzeń zachowania. 2. Zaburzenia rozwoju: parcjalne zaburzenia rozwoju: deficyty rozwojowe analizatorów: wzroku, słuchu, zaburzenia rozwoju psychomotorycznego, zaburzenia rozwoju mowy, dysleksja, zaburzenia lateralizacji; ich geneza i postępowanie korekcyjno-wychowawcze. 3. Zaburzenia globalne rozwoju: ADHD, całościowe zaburzenia rozwoju, deficyt intelektu; ich geneza i postępowanie korekcyjno-wychowawcze. 4. Zaburzenia emocji i zachowania: depresja, fobia szkolna, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego u dzieci, nieśmiałość; geneza, terapia i profilaktyka |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- charakteryzuje modele patologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym
- wskazuje kryteria zjawisk normatywnych od symptomatycznych
- opisuje przejawy zaburzeń w rozwoju poznawczym, emocjonalnym i społecznym.
UMIEJĘTNOŚCI:
- posiada umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na tematy związane z nieprawidłowościami w rozwoju oraz interpretowania ich do działań pedagogicznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu zaburzeń w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne (konstruowanie zadań diagnostycznych) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja Liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: