Zaburzenia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym SP-ZRD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Pojęcie zaburzeń w rozwoju i zaburzeń zachowania. |
W cyklu 2021Ln:
1. Pojęcie zaburzeń w rozwoju i zaburzeń zachowania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2018L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- charakteryzuje modele patologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym
- wskazuje kryteria zjawisk normatywnych od symptomatycznych
- opisuje przejawy zaburzeń w rozwoju poznawczym, emocjonalnym i społecznym.
UMIEJĘTNOŚCI:
- posiada umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na tematy związane z nieprawidłowościami w rozwoju oraz interpretowania ich do działań pedagogicznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu zaburzeń w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: 2. Oszwa, U. (2007). Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Kraków: Impuls. 3. Bogdanowicz, M. (1991). Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 4. Pecyna, M.B. (1999). Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. (r. 6,7,8) 5. Popielarska, A. (1989). Psychiatria wieku rozwojowego. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich. (części: A, B, C oraz str. 202-210). 6. Radochoński, M. (1996). Zarys psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Peda-gogicznej.(część III) 7. Karasowska, A. (2009). Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Warszawa: Wydawnictwo Parpamedia. Literatura zalecana: 2. Bogdanowicz, M. (1991). Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 3. Pecyna, M.B. (1999). Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. (rozdziały: 6, 7, 8, ) |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: 2. Oszwa, U. (2007). Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Kraków: Impuls. 3. Bogdanowicz, M. (1991). Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 4. Pecyna, M.B. (1999). Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. (r. 6,7,8) 5. Popielarska, A. (1989). Psychiatria wieku rozwojowego. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich. (części: A, B, C oraz str. 202-210). 6. Radochoński, M. (1996). Zarys psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Peda-gogicznej.(część III) 7. Karasowska, A. (2009). Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Warszawa: Wydawnictwo Parpamedia. Literatura zalecana: 2. Bogdanowicz, M. (1991). Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 3. Pecyna, M.B. (1999). Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. (rozdziały: 6, 7, 8, ) |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: