Zaburzenia psychiczne i zachowania u dzieci i młodzieży SP-ZPZ
•Całościowe zaburzenia rozwojowe: autyzm, zespół Retta, zespół Aspergera.
•Zaburzenia lękowe, depresyjne, obsesyjno-kompulsywne, konwersyjne.
•Zaburzenia funkcjonowania społecznego: mutyzm, zaburzenia więzi, zaburzenia selektywnego przywiązania.
•Zaburzenia odżywiania.
•Zaburzenia hiperkinetyczne.
•Zaburzenia zachowania: zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zachowania wyładowcze, samouszkodzenia.
•Zaburzenia psychotyczne,
•Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych.
•Uzależnienie od alkoholu i substancji psychoaktywnych
•Zaburzenia w okresie adolescencji
W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętności:
•formułowania wstępnych hipotez diagnostycznych oraz weryfikacji tych hipotez •formułowania wstępnych programów terapeutycznych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1. Bradshaw J., Zrozumieć rodzinę, IPZiT, Warszawa, 1994.
2. Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań, 1995.
3. Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Rebis, Poznań, 1997.
4. Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa, 1995.
5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 1996.
6. Namysłowska I., Terapia rodzin
7. Namysłowska I. (red.), Psychiatria Dzieci i Młodzieży, PWN, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: