Zarządzanie procesem rozwoju kompetencji kluczowych w szkole SP-ZPR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
- ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; potrafi wskazać miejsce i poziom kształcenia kompetencji kluczowych w odniesieniu do konkretnego typu szkoły i poziomu edukacyjnego;
- ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, dostrzega i wyjaśnia możliwości wspomaganiu szkół w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych przez placówki doskonalenia nauczycieli
- potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi projektować i budować modele wdrażania, koordynowania i ewaluacji działań związanych z rozwojem kompetencji kluczowych uczących się
- potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych mających na celu rozwój kompetencji kluczowych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; jest świadomy roli jaką pełni w inicjowaniu rozwoju kompetencji kluczowych uczących się
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: