Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży SP-ZDM9
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
(Słuchacz zna i rozumie)
ZSO_W20 posiada wiedzę nt. zadań dyrektora w organizowaniu wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;; zna prawo odwołania lub odniesienia do wyników dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zna diagnozę, warunki i sposoby zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych, podstawowe pojęcia dla istoty diagnozowania potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie kształcenia; zna diagnozę i ocenę efektów kształcenia i wychowania (w tym: ocena wyników egzaminów zewnętrznych);
ZSO_W21 zna obowiązki związane z rozpatrywaniem wniosków związanych z zaspokajaniem potrzeb edukacyjnych; zna procedury określające tryb postępowania administracyjnego dyrektora; zna metody, formy i procedury prowadzenia kontroli i sprawowania nadzoru pedagogicznego; zna się na adaptacji planów i programów nauczania, w tym: podręczników; zna sposoby zarządzania w sytuacjach kryzysowych w szkole;
Umiejętności
(Słuchacz potrafi)
ZSO_U06
potrafi nawiązywać i prowadzić rozmowy oraz przygotowywać dokumenty w obszarze posiadanych kompetencji;
ZSO_U07 umie efektywnie prowadzić zebrania, narady, spotkania, negocjacje, rozmowy motywacyjne i dyscyplinujące – w procesie zarządzania szkołą;
ZSO_U13 umie tworzyć model postępowania pedagogiczno-terapeutycznego;
ZSO_U20 potrafi podejmować właściwe działania w sytuacjach kryzysowych w szkole;
ZSO_U21 potrafi zastosować właściwą procedurę postępowania i rozwiązywania problemów związanych z zaspokajaniem potrzeb edukacyjnych; umie dokonać analizy wyników kontroli, zaplanować i przeprowadzić ewaluację; potrafi planować, kierować realizacją zadań w ramach diagnozy ewaluacji potrzeb edukacyjnych i oceniać jej efekty;
ZSO_U22 umie przeprowadzić analizy wniosków i zaplanować ich wykorzystanie;
Kompetencje społeczne
(Słuchacz jest gotów do)
ZSO_K01 preferuje twórcze podejście do podejmowanych działań, sposobów radzenia sobie z problemami w komunikacji społecznej;
ZSO_K07 jest zdolny do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach;
ZSO_K15 racjonalnie podchodzi do funkcjonowania terapeutycznego nauczyciela i terapeuty, kontroluje zachowania własne, pracowników i uczniów;
ZSO_K16 kooperuje, współdziała i współpracuje z radą pedagogiczną w procesie kształcenia i wychowania;
ZSO_K17 dostrzega motywujący charakter kontroli i ewaluacji; skupia się na działaniach ukierunkowanych na osiąganie celów i wypełnianie podstawowych funkcji szkoły wobec uczniów, nauczycieli i rodziców;
ZSO_K18 rozumie rolę kierowania społeczną odpowiedzialnością; rozpoznaje istotę odpowiedzialności państwowej i społecznej za działania na rzecz zaspokajania potrzeb uczniów;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: