Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami psychicznymi, neurorozwojowymi SP-WWZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń z kategorii zaburzeń psychicznych i neurorzowojowych.
Zna kryteria diagnostyczne zaburzeń z kategorii zaburzeń psychicznych i neurorzowojowych oraz ich biopsychospołeczne uwarunkowania
Zna mechanizmy zaburzeń przetwarzania sensorycznego oraz integracji percepcyjno-motorycznej u dziecka
Zna i rozumie podstawy rehabilitacji dziecka z wczesnymi zaburzeń neurorozwojowych, w tym symptomami autystycznego spektrum zaburzeń.
Zna podstawowe koncepcje strategii terapeutycznych. Zna wybrane metody we wczesnej interwencjiterapeutycznej wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
Zna prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniem roli wieloprofilowej, kompleksowej diagnozy pozytywnej.
Umiejętności
Potrafi analizować rehabilitację dziecka z wczesnymi symptomami zaburzeń psychicznych i neurorozwojowych
Potrafi określać i analizować zaburzenia neurorozwojowe, w tym, autystyczne spektrum zaburzeń. Potrafi dokonać charakterystyki obszarów kluczowych oraz analizy zachowań dziecka z uwzględnieniem podejścia behawioralno-poznawczo-rozwojowego.
Potrafi dokonać charakterystyki umiejętności kluczowych w obszarze wspomagania rozwoju dziecka z ASD
Potrafi planować i stosować metody pedagogiczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potrafi stosować ćwiczenia i zabawy stosownie do przyjętej strategii postępowania w edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami neuroorozwojowymi i psychicznymi
Kompetencje społeczne
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: