Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej dziecka SP-WRK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna i rozumie zagadnienia psychologii rozwoju, w tym prenatalną; etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych; psychologię kliniczną i psychopatologię małego dziecka; czynniki rozwoju i środowisko wychowawcze małego dziecka; w tym : pojęcie zmian ilościowych i jakościowych: czynniki warunkujące rozwój, okresy rozwoju i podstawowe zadania rozwojowe dziecka w wieku 0 – 7 r.ż: formy aktywności i procesy, sposoby uczenia się małych dzieci
- Zna rodzaje i psychologiczne mechanizmy zaburzeń rozwojowych.
UMIEJĘTOŚCI:
- Umie określać etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych; analizować psychologię kliniczną i psychopatologię małego dziecka; określać czynniki rozwoju i środowisko wychowawcze małego dziecka,Umie wymienić czynniki warunkujące rozwój, okresy rozwoju i podstawowe zadania rozwojowe dziecka w wieku 0 – 7 r.ż Umie wymienić formy aktywności i procesy, sposoby uczenia się małych dzieci
- Umie określić rodzaje i psychologiczne mechanizmy zaburzeń rozwojowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych
- Potrafi współpracować w grupie
- Potrafi być otwartym, wrażliwym na potrzeby osób z niepełnosprawnością złożoną.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: