Wybrane metody terapii zachowań problemowych SP-WMTa
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Zachowania trudne – definicja i rodzaje |
W cyklu 2020Ln:
1. Zachowania trudne – definicja i rodzaje |
W cyklu 2021Zn:
1. Zachowania trudne – definicja i rodzaje |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna typy (kategorie) zachowań trudnych w różnych grupach klinicznych
- Ma uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn zachowań problemowych występujących w różnych grupach klinicznych
- Zna metody oddziaływań stosowane względem zachowań problemowych.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi wymienić uwarunkowania zachowań problemowych w różnych grupach klinicznych z uwzględnieniem wiedzy na temat procesów przetwarzania bodźców sensorycznych
- Potrafi zaplanować działania terapeutyczne z perspektywy integracji sensorycznej
- Nawiązuje współpracę ze środowiskiem dziecka przejawiającego zachowania problemowe
- Potrafi współdziałać z innymi specjalistami w celu ustalenia planu wspierania dziecka w jego rozwoju.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Ma przekonanie o wartości i potrzebie podejmowanych działań terapeutycznych.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Suchowierska M., Ostaszewski P., Bąbel P. (2012). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowania analizy zachowania. Gdańsk GWP. Kielin J., Klimek-Markowicz K. (2013). Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Sopot: GWP. Kołakowski, A., Pisula, A. (2013). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: GWP. Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieży. Poznań: Zysk i S-ka Rakowska, J.M. (2006). Terapia behawioralno-poznawcza. W Grzesiuk. L (red). Psychoterapia. Teorie. Warszawa. Eneteia |
W cyklu 2020Ln:
Suchowierska M., Ostaszewski P., Bąbel P. (2012). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowania analizy zachowania. Gdańsk GWP. Kielin J., Klimek-Markowicz K. (2013). Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Sopot: GWP. Kołakowski, A., Pisula, A. (2013). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: GWP. Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieży. Poznań: Zysk i S-ka Rakowska, J.M. (2006). Terapia behawioralno-poznawcza. W Grzesiuk. L (red). Psychoterapia. Teorie. Warszawa. Eneteia |
W cyklu 2021Zn:
Suchowierska M., Ostaszewski P., Bąbel P. (2012). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowania analizy zachowania. Gdańsk GWP. Kielin J., Klimek-Markowicz K. (2013). Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Sopot: GWP. Kołakowski, A., Pisula, A. (2013). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: GWP. Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieży. Poznań: Zysk i S-ka Rakowska, J.M. (2006). Terapia behawioralno-poznawcza. W Grzesiuk. L (red). Psychoterapia. Teorie. Warszawa. Eneteia |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne Liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: