Metody oceny i usprawniania wzroku u małych dzieci i dzieci z niesprawnością sprzężoną SP-UWD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Rozwój zdolności widzenia – warunki prawidłowego rozwoju widzenia; kolejność pojawiania się funkcji wzrokowych i zachowań kierowanych wzrokiem w sytuacji, kiedy nie występują zaburzenia rozwoju widzenia. Etapy rozwoju widzenia. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Potrafi scharakteryzować poszczególne etapy rozwoju widzenia oraz opisać zaburzenia w rozwoju funkcji wzrokowych u dzieci słabowidzących
Potrafi opisać czynniki mające wpływ na rozwój funkcji wzrokowych i zachowań kierowanych wzrokiem
Potrafi szczegółowo opisać sposób oceny poszczególnych funkcji wzrokowych u małych dzieci
Potrafi scharakteryzować narzędzia służące do funkcjonalnej oceny wzroku
Umie przedstawić teoretyczne założenia stymulowania rozwoju widzenia oraz scharakteryzować rodzaje i formy oddziaływań usprawniających widzenie u małych dzieci
Potrafi scharakteryzować etapy stymulowania i rozwijania widzenia u dzieci słabowidzących
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi ocenić poziom rozwoju widzenia oraz rozpoznać zaburzenia funkcji wzrokowych u małych dzieci
Potrafi wnioskować w jaki sposób poszczególne zaburzenia funkcji wzrokowych mogą wpływać na rozwój poznawczy, motoryczny i społeczny dziecka
Potrafi przygotować się do przeprowadzenia funkcjonalnej oceny widzenia u dzieci (dokonać analizy dokumentacji, wybrać pytania do wywiadu z rodzicami dziecka, dokonać wyboru odpowiednich narzędzi i pomocy do oceny funkcji wzrokowych)
Umie przeprowadzić funkcjonalną ocenę widzenia w zakresie funkcji i zachowań kierowanych wzrokiem występujących u małych dzieci (od 0 do 6-7r.ż.)
Potrafi interpretować wyniki uzyskane podczas przeprowadzania funkcjonalnej oceny widzenia
Potrafi przygotować indywidualny plan wspomagania rozwoju widzenia dla konkretnego dziecka w oparciu o wyniki funkcjonalnej oceny widzenia i inne informacje na temat funkcjonowania dziecka
Potrafi dokonać oceny i adaptacji otoczenia pod kątem potrzeb małego dziecka słabowidzącego, w tym dziecka
z niesprawnością sprzężoną
KOMPETENCJE SPOŁECZE
Efektywnie współpracuje w mniejszej grupie podczas zajęć warsztatowych
Jest wrażliwy i otwarty na potrzeby małego dziecka
z dysfunkcją wzroku
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: wykład, prezentacja testów diagnostycznych i filmów edukacyjnych, ćwiczenia symulacyjne, analizy przypadków. Link do spotkań w aplikacji TEAMS: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: