Typy kryzysów charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i dorastania SP-TYP
1. Typy kryzysów charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i dorastania
2. Funkcjonowanie dziecka w kryzysie sytuacyjnym wynikającym z jego doświadczeń / przemoc domowa, przemoc rówieśnicza, sytuacje okołorozwodowe, choroba, śmierć/
3. Strategie radzenia sobie z sytuacja kryzysową w zależności od wieku i sytuacji dziecka
4. Rola środowiska rodzinnego i szkolnego w radzeniu sobie z kryzysem
5. Zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży jako potencjalnego źródła kryzysu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: |
Efekty kształcenia
TYPY KRYZYSÓW CHARAKTERYSTYCZNYCH DLA OKRESU DZIECIŃSTWA I DORASTANIA
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Słuchacz posiada wiedzę na temat rodzaju kryzysów charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i dorastania
Słuchacz posiada wiedzę na temat zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży jako potencjalnego źródła
Słuchacz posiada wiedzę na temat kryzysów wynikających z przeżytych doświadczeń dziecka / zdarzenia potencjalnie traumatyczne takie jak przemoc, sytuacja okołorozwodowa, choroby, wykluczenie społeczne/.
Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu pomocy dziecku i młodzieży będącej w sytuacji kryzysowej.
Umiejętności
Znajomość sytuacji mogących wywołać reakcje charakterystyczne po doświadczeniu stresu traumatycznego u dzieci i młodzieży.
Rozpoznaje i diagnozuje typy kryzysów charakterystycznych dla danego okresu rozwojowego dzieci i młodzieży.
Potrafi przeprowadzić interwencje kryzysową w zależności od rodzaju kryzysu, uwzględniając wiek dziecka.
Kompetencje społeczne
Potrafi rozpoznać zachowania dziecka znajdującego się w kryzysie oraz określić rodzaj kryzysu, w którym dziecko się znajduje .
Potrafi nawiązać kontakt z dzieckiem w sytuacji kryzysowej oraz jest gotowy do podjęcia współpracy z różnymi specjalistami i osobami.
Potrafi pomóc dziecku i młodzieży będącej w sytuacji kryzysowej.
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Typy kryzysów charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i dorastania
2. Funkcjonowanie dziecka w kryzysie sytuacyjnym wynikającym z jego doświadczeń / przemoc domowa, przemoc rówieśnicza, sytuacje okołorozwodowe, choroba, śmierć/
3. Strategie radzenia sobie z sytuacja kryzysową w zależności od wieku i sytuacji dziecka
4. Rola środowiska rodzinnego i szkolnego w radzeniu sobie z kryzysem
5. Zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży jako potencjalnego źródła kryzysu.
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
Zaliczenie na ocenę |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: