Techniki brajlowskie SP-TBR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (max. 10)
Potrafi scharakteryzować wady i zalety pisma liniowego, punktowego oraz słuchowej metody dostępu do informacji, w kontekście specyfiki czytania dotykowego oraz potrzeb, technologicznych możliwości komunikacyjnych osób niewidomych
Zna brajlowską notację stosowaną w Polsce (pismo integralne oraz podstawową notację matematyczną)
Umiejętności (max. 10)
Potrafi czytać teksty brajlowskie zapisane w brajlu integralnym, oraz rozszyfrowywać przykłady podstawowych działań matematycznych
Potrafi poprawnie pisać na tabliczce i maszynie brajlowskiej stosując reguły obowiązującej w Polsce notacji brajlowskiej
Posiada umiejętność analizy i doboru programów do nauki brajla dla konkretnej osoby niewidomej z uwzględnieniem jej wieku, czasu utraty wzroku, możliwości, z wykorzystaniem wiedzy o współczesnych tendencjach w nauczaniu i przygotowaniu do czytania dotykowego
Kompetencje społeczne (max. 10)
Wykazuje wrażliwość wobec trudności, tempa czytania dotykowego początkujących użytkowników brajla oraz szanuje potrzeby osób niewidomych wynikające ze specyfiki czytania pisma brajla.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: