Warsztaty rozwijające kompetencje społeczne SP-SZT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022Zn:
1.Techniki pozwalające poznać siebie, odkrywanie swoich mocnych stron, a także własnych możliwości w radzeniu sobie z trudnościami. |
W cyklu 2023Zn:
1.Techniki pozwalające poznać siebie, odkrywanie swoich mocnych stron, a także własnych możliwości w radzeniu sobie z trudnościami. 2. Sposoby w autoprezentacji 3.Metody integrujące grupę 4.Techniki rozwijające kompetencje komunikacyjne 5. Wykorzystywanie metod aktywizujących w pracy z grupą zróżnicowaną |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe metody i techniki rozwijające kompetencje społeczne w kontekście indywidualnym i grupowym.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać poznane metody i techniki pozwalające na odkrywanie swoich mocnych stron oraz możliwości w sytuacjach trudnych.
Potrafi zastosować określone metody integrujące grupę i rozwijające kompetencje komunikacyjne.
Kompetencje społeczne
Dokonuje krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności oraz korzysta z niej w procesie rozwijania kompetencji społecznych w relacji z innymi.
TREŚCI PROGRAMOWE
1.Techniki pozwalające poznać siebie, odkrywanie swoich mocnych stron, a także własnych możliwości w radzeniu sobie z trudnościami.
2. Sposoby w autoprezentacji
3.Metody integrujące grupę
4.Techniki rozwijające kompetencje komunikacyjne
5. Wykorzystywanie metod aktywizujących w pracy z grupą zróżnicowaną
Literatura
W cyklu 2022Zn:
1. M. Całusińska, W. Malinowski, Trening umiejętności wychowawczych, GWP, Sopot 2012 2. A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2001 3. M. Suchowierska, P. Ostaszewski, P. Bąbel, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania, GWP, Sopot 2012 4. J. Jull, Zamiast wychowania. O sile relacji z dzieckiem, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2016 5. M. Rosenberg, Porozumienie bez Przemocy. O języku życia, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2016 6. S. Shanker, Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości, Wydawnictwo Mamania, Warszawa 2016 7. A. Stążka-Gawrysiak, Self-regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2020 8. A. Stążka-Gawrysiak, Self-regulation. Szkolne wyzwania, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2020 9. T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2007 10. K. Dworaczyk, Minimediacje z dziećmi, Wydawnictwo Klett, Poznań 2020 |
W cyklu 2023Zn:
1. M. Całusińska, W. Malinowski, Trening umiejętności wychowawczych, GWP, Sopot 2012 2. A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2001 3. M. Suchowierska, P. Ostaszewski, P. Bąbel, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania, GWP, Sopot 2012 4. J. Jull, Zamiast wychowania. O sile relacji z dzieckiem, Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2016 5. M. Rosenberg, Porozumienie bez Przemocy. O języku życia, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2016 6. S. Shanker, Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości, Wydawnictwo Mamania, Warszawa 2016 7. A. Stążka-Gawrysiak, Self-regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2020 8. A. Stążka-Gawrysiak, Self-regulation. Szkolne wyzwania, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2020 9. T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2007 10. K. Dworaczyk, Minimediacje z dziećmi, Wydawnictwo Klett, Poznań 2020 |
Uwagi
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 10 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: