Nowa Szkoła jest możliwa – projektowanie przestrzeni do efektywnej nauki i pracy SP-SZN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie znaczenie budowania dobrych relacji dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie integracji w grupie i zna praktyczne sposoby jej wspierania.
Studentka/student rozumie znaczenie wzajemnego zaufania dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie komunikacji międzyludzkiej dla współpracy w edukacji i zna różnice między komunikacją wspierającą kontakt a komunikacją niewspierającą kontaktu.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student wie, jakie kompetencje sprzyjają współpracy opartej na zaufaniu, i wie, jak może je rozwijać.
Studentka/student zna przykłady dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie wartość oceny bieżącej w postaci informacji zwrotnej i zna dobre praktyki w zakresie jej stosowania.
Studentka/student zna metodę spotkań trójstronnych: nauczyciel-rodzic-uczeń.
Student/studentka zna wybrane założenia, rozróżnienia i procesy modelu Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga oraz praktyczne możliwości zastosowania tego modelu w edukacji.
Studentka/student wie, jak zastąpić ocenianie opisywaniem obserwacji i dawaniem informacji zwrotnej w modelu NVC.
Studentka/student zna potencjalny wpływ ocen szkolnych na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów.
Umiejętności
Studentka/student potrafi współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student potrafi wspierać integrację w grupie.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student potrafi odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i potrafi stosować komunikację wspierającą kontakt.
Studentka/student potrafi brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student potrafi inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student potrafi rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student potrafi inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi stosować ocenę bieżącą w postaci informacji zwrotnej i inspirować się dobrymi praktykami w zakresie jej stosowania.
Studentka/student potrafi stosować metodę spotkań trójstronnych: nauczyciel-rodzic-uczeń.
Studentka/student potrafi praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
Studentka/student potrafi zastąpić ocenianie opisywaniem obserwacji i dawaniem informacji zwrotnej w modelu NVC.
Kompetencje społeczne
Studentka/student ma gotowość, by współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student ma gotowość, by wspierać integrację w grupie.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i stosować komunikację wspierającą kontakt.
Studentka/student ma gotowość, by brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by stosować ocenę bieżącą w postaci informacji zwrotnej i inspirować się dobrymi praktykami w zakresie jej stosowania.
Studentka/student ma gotowość, by stosować metodę spotkań trójstronnych: nauczyciel-rodzic-uczeń.
Studentka/student ma gotowość, by praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
Studentka/student ma gotowość, by zastąpić ocenianie opisywaniem obserwacji i dawaniem informacji zwrotnej w modelu NVC.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: