System Wewnętrznej Rodziny (SWR) SP-SWR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie znaczenie budowania dobrych relacji dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie wzajemnego zaufania dla współpracy w edukacji.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student wie, jakie kompetencje sprzyjają współpracy opartej na zaufaniu, i wie, jak może je rozwijać.
Studentka/student zna podstawy modelu System Wewnętrznej Rodziny (SWR) i jego możliwe zastosowania w edukacji.
Studentka/student zna filozofię i podstawowe założenia nurtu terapeutycznego SWR.
Studentka/student zna praktyczne zastosowania modelu SWR.
Studentka/student wie i rozumie, na czym polega świadomość emocji, myśli, przekonań, doznań w ciele.
Studentka/student wie i rozumie, na czym polega przywództwo oparte na świadomości siebie.
Studentka/student wie i rozumie, na czym polega rozwijanie współczucia wobec samego siebie i wobec innego człowieka.
Studentka/student wie i rozumie, na czym polega rozwijanie kontaktu ze sobą i podejmowanie decyzji na podstawie świadomości siebie.
Studentka/student zna i rozumie wywodzące się z SWR metody towarzyszenia uczniom: w poznawaniu siebie samych i świata, w poszukiwaniu odpowiedzi na ważne pytania.
Umiejętności
Studentka/student potrafi współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student potrafi brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student potrafi inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student potrafi rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student potrafi zastosować model System Wewnętrznej Rodziny (SWR) w praktyce edukacyjnej.
Studentka/student potrafi praktykować świadomość emocji, myśli, przekonań, doznań w ciele.
Studentka/student potrafi praktykować przywództwo oparte na świadomości siebie.
Studentka/student potrafi rozwijać współczucie wobec samego siebie i wobec innego człowieka.
Studentka/student potrafi rozwijać kontakt ze sobą i podejmować decyzje na podstawie świadomości siebie.
Studentka/student potrafi stosować wywodzące się z SWR metody towarzyszenia uczniom: w poznawaniu siebie samych i świata, w poszukiwaniu odpowiedzi na ważne pytania.
Kompetencje społeczne
Studentka/student ma gotowość, by współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student jest gotowa/gotów rozwijać kontakt ze sobą i podejmować decyzje na podstawie świadomości siebie.
Studentka/student ma gotowość, by stosować model System Wewnętrznej Rodziny (SWR) w praktyce edukacyjnej.
Studentka/student ma gotowość, by praktykować świadomość emocji, myśli, przekonań, doznań w ciele.
Studentka/student ma gotowość, by praktykować przywództwo oparte na świadomości siebie.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać współczucie wobec samego siebie i wobec innego człowieka.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kontakt ze sobą i podejmować decyzje na podstawie świadomości siebie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: