Studium przypadku - analiza i superwizja SP-STP5
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Podstawowe zasady opracowania studium przypadku w pracy interwencyjnej.
2. Zastosowanie modeli interwencji kryzysowej w praktyce pomagania.
3. Analiza przypadku:
- Tworzenie mapy interwencyjnej osoby w kryzysie
- Analiza stresora, zasobów jednostki i środowiska
4. Wsparcie interwencyjne i psychologiczne dzieci i młodzieży w zależności od typu kryzysu
5. Wsparcie systemu rodzinnego
6. Wsparcie instytucji/placówki szkolnej itp.
7. Praktyczne umiejętności interwencyjne (prowadzenie rozmów, stosowanie technik interwencyjnych i terapeutycznych).
8. Superwizja pracy interwencyjnej.
9. Etyczne aspekty wsparcia.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza:
Słuchacz ma wiedzę o metodach interwencji w placówce edukacyjnej i systemie rodzinnym w przypadku ucznia zmierzającego się z kryzysem
Słuchacz zna zasady opracowania studium przypadku dziecka w kryzysie
Absolwent ma podstawową wiedzę na temat opisu studium przypadku dziecka/młodego człowieka znajdującego się w sytuacji kryzysowej
Słuchacz ma wiedzę na temat strategii interwencyjnych w sytuacji kryzysu;
Słuchacz zna programy i metody działania na wypadek kryzysu dzieci i młodzieży
Umiejętności:
Słuchacz potrafi zastosować wiedzę zdobytą podczas studiów w tworzeniu studium przypadku
Słuchacz potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej na temat etapów zmierzania się z kryzysem, aby zaplanować i przeprowadzić interwencję wobec dziecka, systemu rodzinnego i szkoły;
Słuchacz potrafi zastosować odpowiednie modele i procedury interwencji w różnych sytuacjach kryzysowych dzieci i młodzieży.
Kompetencje społeczne:
Absolwent zna wartość interwencji psychologicznych dla prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży;
Absolwent zna wartość procesu superwizji w przypadku pracy w obszarze interwencji w kryzysie.
Absolwent ma motywację do angażowania się we wsparcie dzieci i młodzieży;
Jest chętny podejmowania działań na rzecz pracy z kryzysem;
Słuchacz ma świadomość etycznych aspektów prowadzonych interwencji psychologicznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: