Systemy informacyjne w zarządzaniu oświatą SP-SIZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Informacja w prawie oświatowym. Podstawowe zasady i metody zarządzania informacją. Najnowsze trendy w zarządzaniu informacją, wirtualni doradcy. Szkoła a samorząd - w systemie informacji. Dobór wskaźników do oceny stanu różnych obszarów działalności oświatowej. Modele informacji oświatowej. Procedury bezpieczeństwa systemów informacyjnych. Archiwizacja i udostępnianie informacji. Dane osobowe i ich ochrona. Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie danymi w warunkach niepewności. Rola systemów informacyjnych |
W cyklu 2021Ln:
Treści programowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu zarządzania zasobami informacyjnymi w oświacie;
- zna i rozumie istotę przetwarzania, dyfuzji, archiwizacji i udostępniania informacji;
- zna i rozumie aspekty socjologiczne wykorzystania informacji w pracy menadżera;
- zna zasady budowania strategii informacyjnej – szkoła, a samorząd w systemie informacji oświatowej;
- zna metody pozyskiwania i wykorzystywania zewnętrznych i wewnętrznych informacji w zarządzaniu
marketingowym oraz w budowaniu wizerunku szkoły w jej otoczeniu
- zna najnowsze trendy w zarządzaniu informacją – wirtualni doradcy;
- zna różne modele informacji o stanie i realizacji zadań oświatowych;
- zna procedury bezpieczeństwa systemów informacyjnych;
- rozpoznaje zadania systemu informacji oświatowej w kreowaniu działań dyrektora;
- jest świadomy ryzyka w zarządzaniu informacją w warunkach niepewności i konfliktu;
Umiejętności:
- potrafi wykorzystywać różne wskaźniki do oceny lokalnej i porównawczej jako podstawowe umiejętności zarządzania informacją w szkole i urzędzie;
- potrafi celowo wykorzystywać informacje w pełnieniu interpersonalnych i decyzyjnych ról menadżera – przywódcy;
- potrafi dokonać właściwego doboru wskaźników do oceny działań marketingowych;
- umie przygotować i prowadzić kampanie promocyjne z zakresu public relations w budowaniu wizerunku szkoły w jej otoczeniu;
- potrafi wykorzystywać zewnętrzne systemy informacyjne w zarządzaniu;
- umie selekcjonować informacje w zarządzaniu ryzykiem;
- potrafi sporządzać raporty wewnętrzne i wykorzystywać je w prezentacji.
Kompetencje społeczne:
- trafnie identyfikuje projakościowe potrzeby edukacyjne;
- dostrzega kontekst etyczny w pozyskiwaniu i wykorzystywaniu informacji;
- dostrzega dylematy w różnym prezentowaniu informacji; rozpoznaje istotę odpowiedzialności w działaniach promocyjnych i marketingowych dyrektora i w pracy zespołowej rady pedagogicznej;
- rozumie aspekty socjologiczne w wykorzystywaniu informacji w działaniach interpersonalnych dyrektora i urzędnika.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
W cyklu 2021Ln:
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: