Rodzina z dzieckiem o zaburzonym rozwoju SP-RDZ1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna cykl życia rodziny i różnice w rodzinach z dzieckiem zdrowym i z niepełnosprawnością
- Zna modelową procedurę informowania rodziców o zaburzeniach rozwoju dziecka
- Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących negatywne postawy rodzicielskie: unikającą, nadmiernie wymagającą,
- Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących pozytywne postawy rodzicielskie: akceptacja, uznanie praw dziecka w rodzinie jako równych, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda; Zna „ wybrane techniki i narzędzia do badania środowiska rodzinnego.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi przeanalizować cykl życia rodziny i różnice w rodzinach z dzieckiem zdrowym i z niepełnosprawnością
- Potrafi informować rodziców o zaburzeniach rozwoju dziecka; Umie skonstruować informację zwrotną z diagnozy informującą o zaburzeniach w rozwoju dziecka
- Potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących negatywne bądź pozytywne postawy rodzicielskie; Umie napisać kontrakt współpracy z rodzicami dziecka z zaburzeniami w rozwoju reprezentującymi negatywne postawy rodzicielskie
- Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących pozytywne postawy rodzicielskie: akceptacja, uznanie praw dziecka w rodzinie jako równych, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda; potrafi zastosować wybrane techniki i narzędzia do badania środowiska rodzinnego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest gotów zainicjować i przeprowadzić rozmowę z rodzicami dziecka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: