Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych SP-PWE1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Ln:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z dziedziny psychologii wychowawczej oraz różnic indywidualnych. Na zajęciach osoby studiujące będą miały okazję zapoznać się m.in. z modelami wychowania, czynnikami mającymi znaczenie w procesie wychowania oraz zagadnieniami z zakresu psychologii różnic indywidulanych, w szczególności dotyczących temperamentu, osobowości i inteligencji. |
W cyklu 2022Ln:
Celem przedmiotu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami z dziedziny psychologii wychowawczej oraz różnic indywidualnych, a także z elementami psychologii społecznej. Na zajęciach poruszone zostaną m.in. takie tematy, jak: modele wychowania, środki oddziaływań wychowawczych, czynniki wpływające na skuteczność wychowania, znaczenie różnic indywidualnych w zakresie temperamentu, osobowości i inteligencji w procesie wychowania i edukacji. Pokazane zostaną również możliwości aplikacji zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii wychowawczej i różnic indywidualnych do konkretnych problemów wychowawczych. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2018L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Słuchacz posiada zna i rozumie:
teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; empatię; zachowania asertywne, agresywne i uległe; postawy, stereotypy, uprzedzenia; stres i radzenie sobie z nim; porozumiewanie się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania
psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu i stylu poznawczego.
UMIEJĘTNOŚCI
Słuchacz potrafi:
potrafi wykorzystywać wiedze teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresowań.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Słuchacz jest gotów do:
wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych
Literatura
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa : Dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe: Nakład pracy własnej -20h WIEDZA: |
W cyklu 2022Ln:
Godziny kontaktowe: Nakład pracy własnej -20h WIEDZA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: