Podstawowe umiejętności pomocy psychologicznej SP-PUP
1. "Ja" jako osoba pomagająca.
2. Nawiązywanie kontaktu z klientem.
3. Utrzymywanie kontaktu z klientem.
4. Praca z oporem klienta.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- słuchacz potrafi wymienić i scharakteryzować czynniki służące skutecznemu pomaganiu.
UMIEJĘTNOŚCI:
- podejmuje i planuje zachowania pomocowe adekwatnie do potrzeby osoby wspierane oraz zgodnie z zasadami etycznymi.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności
- posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania.
Kryteria oceniania
test sprawdzający wiadomości, wypowiedzi ustne
Literatura
Okun, B. (2002). Skuteczna pomoc psychologiczna, Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia.
Greenstone, J, Leviton, S. (2006). Osiąganie porozumienia z osobami w kryzysie W: Interwencja kryzysowa (s. 40-52). Rozdz.3. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
James, R, Gilliland, B. (2004). Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej W: Strategie interwencji kryzysowej (s.57-111). Rozdz. 2. Warszawa, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: