Projektowanie pracy w szkole SP-PRO9
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
(Słuchacz zna i rozumie)
ZSO_W11 zna obowiązki, zakres odpowiedzialności i uprawnienia dyrektora wynikające z przepisów ustawy o systemie oświaty, innych ustaw i aktów wykonawczych; zna się na adaptacji planów i programów nauczania, w tym: podręczników;
ZSO_W17 posiada wiedzę nt. zadań dyrektora i szkoły (placówki) w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych;
ZSO_W20 zasady diagnozy i oceny efektów kształcenia i wychowania (w tym: ocena wyników egzaminów zewnętrznych);
ZSO_W21 posiada wiedzę z zakresu planowania pracy dyrektora oraz sprawowania nadzoru pedagogicznego;
Umiejętności
(Słuchacz potrafi)
ZSO_U06 potrafi przygotowywać obowiązujące dokumenty niezbędne do prawidłowego funkcjonowania szkoły (placówki); potrafi nawiązywać i prowadzić rozmowy w obszarze posiadanych kompetencji;
ZSO_U08 potrafi systematycznie budować wizerunek szkoły (placówki), planować i realizować zadania w obszarach wymagających współdziałania z instytucjami i środowiskiem szkolnym; potrafi zaprezentować wizerunek szkoły (placówki) i wykorzystać go w celach marketingowych w zarządzaniu szkołą (placówką);
ZSO_U20 posiada umiejętności dotyczące krytycznej analizy i oceny zarządzania szkołą/ placówką, gdyż potrafi przeprowadzić analizy wniosków i zaplanować ich wykorzystanie;
ZSO_U21 umie dokonać analizy wyników kontroli, zaplanować i przeprowadzić ewaluację; potrafi planować, kierować realizacją zadań w ramach ewaluacji i oceniać jej efekty;
Kompetencje społeczne
(Słuchacz jest gotów do)
ZSO_K01 preferuje twórcze podejście do podejmowanych działań, sposobów radzenia sobie z problemami w komunikacji społecznej oraz radzenia sobie ze stresem i frustracją wynikającymi z charakteru pracy;
ZSO_K02 wykorzystuje właściwie rozumiane przywództwo do motywowania wspólnych działań; dostrzega motywujący charakter kontroli i ewaluacji;
ZSO_K15 racjonalnie podchodzi do funkcji terapeutycznego działania nauczyciela, kontroluje zachowania własne, pracowników i uczniów;
ZSO_K16 kooperuje, współdziała i współpracuje z radą pedagogiczną w procesie kształcenia i wychowania;
ZSO_K17 skupia uwagę organów szkoły na działaniach ukierunkowanych na osiąganie celów i wypełnianie podstawowych funkcji szkoły (placówki) wobec uczniów, nauczycieli i rodziców; dostrzega kwestie związane z wykonywaniem zadań menedżera;
ZSO_K18 rozumie rolę kierowania społeczną odpowiedzialnością;
TREŚCI PROGRAMOWE
- Badanie, diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych.
- Badanie i kontrola realizacji zadań.
- Plan zadań pracowników i jego realizacja.
- Działania integracyjne wokół celów szkoły.
- Współdziałanie podmiotów i organów szkoły w realizacji zadań.
- Plan nadzoru pedagogicznego, jego cele i ich realizacja.
- Kluczowe parametry funkcjonowania szkoły/placówki.
- Przykłady rozwiązywania problemów i konfliktów.
- Zbudowanie Planu realizacji zadań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: