Podstawy wczesnej rewalidacji małego dziecka z wadą słuchu SP-PRM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Słuchacz zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu
2. Zna sposoby oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu
Umiejętności
1. Umie wykorzystując właściwe kryteria określić poziom funkcjonowania psychoruchowego małego dziecka zwadą słuchu
2. Potrafi skonstruować indywidualny program terapeutyczny
Kompetencje społeczne
1. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu
2. Potrafi kształtować prawidłowe relacje między terapeutą a rodzicem
Literatura
Cieszyńska J. Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Kraków, 2001
Cieszyńska J., Korendo M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008
Góralówna M., Hołyńska B. Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, PZWL, Warszawa, 1985.
Lowe A. Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić: wczesna diagnoza i wczesna rehabilitacja dziecka z wadą słuchu, Poznań, 1999.
Pisula E. Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Warszawa, 1998
Prożych A., Radziszewska-Konopka M. Poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dziećmi z wadą słuchu, Warszawa, 2007 www.dzwiekimarzen.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: