Podstawy pedagogiki specjalnej SP-PPS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (max. 10)
Potrafi omówić koncepcje, cele, zadania pedagogiki specjalnej oraz najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością
Potrafi wymienić najczęstsze przyczyny powodujące niepełnosprawność sprzężoną (dysfunkcją wzroku i słuchu, dysfunkcja wzroku i niepełnosprawność intelektualna, dysfunkcja wzroku i mpdz) oraz scharakteryzować ich psychospołeczne następstwa funkcjonalne
Potrafi wyjaśnić terminologię z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku i dodatkowymi niepełnosprawnościami zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej
Umiejętności (max. 10)
Potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami z obszaru pedagogiki specjalnej oraz wiedzą z zakresu współczesnych tendencji w pedagogice specjalnej , w celu interpretowania i prognozowania podstawowych grup trudności wynikających z niepełnosprawności oraz elementarnych sposobów wsparcia osób z niepełnosprawnością
Potrafi przedstawić zdrowotne, psychologiczne, społeczne konsekwencje niepełnosprawności wzroku sprzężonej z innymi problemami
Potrafi przedstawić popularne metody komunikacji osób głuchoniewidomych
Kompetencje społeczne (max. 10)
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy
i potrzebie podejmowania działań wspomagających funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: