Prawo pracy w oświacie SP-PPO9
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
(Słuchacz zna i rozumie)
ZSO_W04 zna cel i zakres wykładni prawa, zna i rozumie prawo jako narzędzie zarządzania potencjałem ludzkim; zna istotę regulacji prawnych dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi w szkołach i placówkach oświatowych;
ZSO_W05 rozumie istotę zarządzania w polskim systemie oświaty;
ZSO_W12 zna zasady doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz cele i zadania systemy ich awansu zawodowego; wie, jakie są podstawowe przepisy dotyczące kwalifikacji nauczycieli i ich wynagradzania; zna zasady i formy zatrudniania pracowników administracji i obsługi szkół i placówek;
ZSO_W13 wie na czym polega rola dyrektora szkoły w prowadzeniu polityki kadrowej szkoły i placówki oświatowej;
Umiejętności
(Słuchacz potrafi)
ZSO_U02 identyfikuje obszary i zakresy systemu oświaty związane z zarządzaniem;
ZSO_U13 wyróżnia podstawowe pojęcia i definicje prawne oraz rozumie treść przepisów podstawowych aktów prawnych i ich rolę regulującą system zarządzania potencjałem ludzkim w oświacie; sprawnie posługuje się komentarzem prawnym, przygotowuje stanowisko w sprawie - w oparciu o prawidłową interpretację prawa i orzecznictwo;
ZSO_U17 stosuje zasady zatrudniania, doskonalenia zawodowego, awansu zawodowego i wynagradzania nauczycieli; umie wyróżnić obszary i wskazać możliwości rozwoju zawodowego nauczycieli w konkretnej jednostce organizacyjnej systemu oświaty; umie zinterpretować przepisy prawa oświatowego dotyczące awansu zawodowego i wynagradzania nauczycieli;
Kompetencje społeczne
(Słuchacz jest gotów do)
ZSO_K09 dostrzega prawny wymiar zarządzania; dostrzega kwestie posiada zdolność odpowiedzialności prawnej związanej z wykonywaniem zadań pracodawcy oraz rozpoznaje istotę prawnej odpowiedzialności państwa, obywatela i społeczeństwa;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: