Psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania rozwoju małego dziecka w procesie uczenia się - Mechanizmy uczenia się SP-PMU1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, pedagogiki uczenia się małego dziecka
Zna psychologię rozwoju, w tym prenatalną; psychologię kliniczną i psychopatologię małego dziecka.
Zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej.
Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologicznych i społecznych teorii rozwoju dziecka oraz rozumie ich uwarunkowania w procesie wczesnej interwencji wspomagania rozwoju
Zna i rozumie czynniki rozwoju i środowisko wychowawcze małego dziecka.
Zna oraz charakteryzuje mechanizmy uczenia się oraz uwarunkowania rozwoju małego dziecka
Zna i rozumie zagadnienie niepełnosprawności i zagrożenie niepełnosprawnością.
Zna i rozumie etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych.
Opisuje modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania, formułuje założenia wczesnej interwencji w systemie opieki zdrowotnej oraz wczesnego wspomagania w systemie edukacji
Umiejętności:
Potrafi określić czynniki warunkujące rozwój dziecka na podstawie znajomości koncepcji rozwoju człowieka.
Rozumie oraz potrafi wyjaśnić znaczenie interdyscyplinarnego podejścia w procesie wspomagania rozwoju małego dziecka oraz umie wskazać zależności między obszarami działań.
Potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej.
Potrafi analizować psychologię rozwoju, w tym prenatalną;
Potrafi analizować psychologię kliniczną i psychopatologię małego dziecka.
Potrafi określać etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych.
Potrafi określać czynniki rozwoju i środowisko wychowawcze małego dziecka, niepełnosprawność i zagrożenie niepełnosprawnością, rodzaje niepełnosprawności u dzieci.
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji aktywności małego dziecka, potrafi określić i scharakteryzować, fazy rozwoju, uzasadnić ich znaczenie w nabywaniu kompetencji kluczowych
Kompetencje społeczne:
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: