Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju małego dziecka (programy- kreatywna zabawa) SP-PMR
Program wspomagania : KREATYWNA ZABAWA
Program : Zabawy fundamentalne
Program: dziecięca matematyka
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna zasady i procedury realizacji zadań terapeutycznych
Umiejętności
Opanowanie umiejętności opracowywania i przeprowadzenia zajęć wspomagających rozwój dziecka
Znajomość programów wspomagania rozwoju dziecka
Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
Student potrafi opracować zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców.
Student potrafi opracować poradnik domowy dla rodziców małego dziecka
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań
wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym
Kryteria oceniania
FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30
Przygotowanie się do zajęć, lektury 20
Przygotowanie się do egzaminu
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji
30 60
Sumaryczna liczba punktów ECTS 6
Literatura
1. „Grupa i zabawa” Materiały metodyczne PSPZ KLANZA Lublin
2. Thanhoffer M., Reichel R. Rabenstein R.(1996), „Nauczanie kreatywne“, część I i II Lublin
3. G. Dolya (2007) Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka.
4. S. Palomares, D. Schelling (2008) Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Wyd. Fraszk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: