Podstawowe kompetencje przywódcze i plan ich rozwoju SP-PKR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
- ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach; rozumie znaczenie roli przywódcy w różnych grupach społecznych oraz jego wpływ na funkcjonowanie organizacji oraz jej członków (tworzenie, motywowanie, zarządzanie zespołem)
- ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń; potrafi wyjaśnić rolę lidera jako osoby modelującej zachowania członków społeczności (uczenie się poprzez powielanie wzorca zachowań)
- ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; wyjaśnia zależności pomiędzy poziomami funkcjonowania szkoły, jej dyrektora, nauczycieli a zachowaniami i inicjatywami członków jej społeczności ;
- ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju
- potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; dokonuje analizy dysfunkcji pracy zespołowej i sposobów ich eliminowania;
- ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi budować i zarządzać zespołem, szanować, respektować i motywować jego członków;
- potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; potrafi dobrać narzędzia motywujące pracowników do konkretnej sytuacji zawodowej;
- potrafi pracować w zespole; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji przywódczych i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (formułowanie wizji, tworzenie zespołu, komunikowanie się, motywowanie, umiejętności coachingowe, delegowanie zadań, inteligencja emocjonalna
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: