Projekty szkolne w procesie kształcenia i wychowania SP-PJY
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Istota projektu edukacyjnego. Projekty edukacyjne w procesie kształcenia i wychowania. Rola projektów edukacyjnych |
W cyklu 2021Ln:
Treści programowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Słuchacz:
- zna istotę metody projektów w procesie kształcenia i wychowania, zalety metody projektowej, nauka przez zabawę, planowania i zarządzania projektem;
- rozumie rolę innowacyjnych projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;
- zna zasady i sposoby planowanie rozwoju kadry dydaktycznej placówki z wykorzystaniem programów mobilności ponadnarodowej;
- zna podstawowe założenia strategii rozwoju edukacji;
- zna podstawowych dokumentów strategicznych w zakresie realizacji celów podnoszenia jakości i efektywności systemu oświaty;
- posiada uporządkowaną wiedzę na temat możliwego wsparcia finansowego i merytorycznego szkół poprzez realizację projektów międzynarodowych wspieranych przez MEN w dziedzinie edukacji i młodzieży m.in. takich jak: w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w ramach programu Erasmus+ i programów spierających np. eTwinning oraz w ramach programów współpracy bilateralnej z państwami członkowskimi Unii Europejskiej i jej partnerami;
- posiada uporządkowaną wiedzę o przydatnych źródłach informacji i sieciach współpracy międzynarodowej;
- wie, jak szukać pomysłów i kontaktów do projektów międzynarodowych.
Umiejętności:
- rozumie rolę projektów edukacyjnych w rozwoju szkoły i placówki;
- potrafi zidentyfikować fundusze Unii Europejskiej dla edukacji;
- potrafi zbadać/określić potrzeby i możliwości swojej placówki w ubieganiu się o dofinansowanie z programów Unii Europejskiej;
- wie jak starać się o wsparcie finansowe i/lub merytoryczne w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych programów operacyjnych;
- umie określić efekty realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych w swojej szkole w zakresie wiedzy, umiejętności i doświadczenia;
- wie jak przygotować projekt współpracy międzynarodowej;
- umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla realizacji programu wychowawczego i programu nauczania w swojej szkole oraz doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.
- umie określić korzyści wynikające ze współpracy międzynarodowej dla doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej w swojej szkole.
Kompetencje społeczne:
- rozumienie podmiotowej roli uczącego się podczas realizacji projektów edukacyjnych;
- zna rolę projektu, jako aktywizującej metody uczenia się i nauczania;
- rozumienie wielokulturowych i społeczno-ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, a także wzajemnej interakcji narodowej tożsamości kulturowej i tożsamości europejskiej;
- utrwala zdolność do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach.
- wyrażanie i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii;
- posiada umiejętność radzenie sobie ze stresem i frustracją wynikających z charakteru projektu.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
W cyklu 2021Ln:
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: