Prawidłowości procesów integracji sensorycznej (Kurs SI II) SP-PIS2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
1. Neurobiologiczne podłoże procesów samoregulacji dziecka w wieku 0-3 r.ż. 2. Podział zaburzeń samoregulacji według Klasyfikacji DC:0-3R 3. Analiza i możliwości zastosowania wybranych narzędzi potrzebnych do skutecznego zdiagnozowania zaburzeń samoregulacji 4. Zasady prowadzenia skutecznej terapii 5. Zasady prowadzenia skutecznej terapii dla poszczególnych typów zaburzeń samoregulacji |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna model rozwoju procesów integracji sensorycznej
- Wymienia etapy rozwoju procesów integracji sensorycznej
- Zna funkcjonowanie systemów zmysłowych (sensorycznych)
- Wymienia zagrożenia dla rozwoju procesów integracji sensorycznej
- Zna wpływ integracji bodźców sensorycznych różnych modalności na reakcje posturalne, procesy słuchowo-językowe, planowanie motoryczne, procesy uwagi, percepcji wzrokowej, percepcji węchowo-smakowej, grafomotoryki
- Opisuje charakterystyczne typy zaburzeń integracji sensorycznej w różnych grupach klinicznych
- Zna objawy poszczególnych typów zaburzeń integracji sensorycznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozumie znaczenie prawidłowego działania systemów zmysłowych dla rozwoju dziecka
- Potrafi wymienić objawy zaburzeń integracji sensorycznej
- Rozpoznaje przyczyny nieprawidłowości w rozwoju integracji sensorycznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzeby podejmowania działań wspomagających rozwój dziecka.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji) Liczba punktów ECTS: 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: