Praktyka indywidualna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju - 1 SP-P-WWDd
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
•Poznanie struktury placówki w której realizowane jest wwr |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Zna i rozumie
Specyfikę funkcjonowania przedszkola, szkoły lub placówki w której odbywana jest praktyka, w szczególności zadania opiekuńczo wychowawcze, organizacje pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogiczno – terapeutycznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji.
Zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i innych placówkach , w której realizowana jest praktyka
zadania charakterystyczne dla zespołów WWR , żłobków, przedszkola, szkół i inny placówek realizujących WWR/WI oraz środowisko, w jakim one działają;
organizację, statut i plan pracy zespołów WWR /WI przedszkola, szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny;
zasady zapewniania bezpieczeństwa w czasie realizacji WWR/WI
Zna założenia, cele programu praktyk
Zna zasady korzystania z materiałów udostępnionych w czasie praktyki
UMIEJĘTNOSCI
Umie obserwować funkcjonowanie dziecka i pracowników dydaktyczno – terapeutycznych w przedszkolu
Dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych sytuacji, zdarzeń pedagogicznych
Umie dokonać oceny obserwowanych zajęć pod względem metodycznym i rewalidacyjnym
Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną.
Umie opracować notatkę z hospitowanych zajęć i przebiegu praktyki
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych;
analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie tych praktyk
Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną.
Umie opracować studium przypadku wybranego dziecka
Umie opracować program wspomagania rozwoju wybranego dziecka i wspierania jego rodziny zgodnie z obowiązującymi standardami
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy; nawiązywać pozytywne relacje z terapeutami w czasie omawiania hospitowanych zajęć;prowadzić ukierunkowaną rozmowę z terapeutami, rodzicami na temat hospitowanych zajęć.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 50 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: