Praktyka asystencka w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju SP-P-WWD1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zadania praktyki to:
Udział w zebraniu zespołu terapeutycznego , którego celem jest wstępne omówienie problemów dziecka i rodziny;
Poznanie form i zadań pracy zespołu terapeutycznego;
Udział w wybranych zajęciach terapeutycznych np. : terapii widzenia, terapii psycho – pedagogicznej;
Obserwacja zachowań dziecka w czasie różnych zajęć ;
Codzienne omawianie problemów dziecka i rodziny z opiekunem praktyk, bądź wskazaną przez niego osobą;
Udział w spotkaniach , których celem jest omawianie programu terapeutycznego dziecka i rodziny;
W miarę możliwości przeprowadzenie rozmowy z rodzicami/ opiekunami dziecka na temat jego problemów i ich oczekiwań ;
Opracowanie charakterystyki / studium dziecka z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb oraz uwarunkowań środowiskowych;
Opracowanie propozycji programu wspomagania rozwoju dziecka i pomocy rodzinie;
Opracowanie 5 scenariuszy zajęć indywidualnych z dzieckiem i w miarę możliwości próba samodzielnej realizacji tych scenariuszy;
Zaprojektowanie i wykonanie zabawki dla wybranego dziecka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: