Praktyka pedagogiczna asystencka SP-P-SZPb
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Słuchacz posiada zna i rozumie:
zadania charakterystyczne dla szkoły lub placówki oświatowej oraz środowisko, w jakim one działają organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny
zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią.
UMIEJĘTNOŚCI
Słuchacz potrafi:
obserwować podczas praktyk zawodowych procesy rozwojowe uczniów
obserwować podczas praktyk zawodowych zachowania społeczne i ich uwarunkowania
wyciągać wnioski z obserwacji pracy wychowawcy klasy, jego interakcji z uczniami oraz sposobu, w jaki planuje i przeprowadza zajęcia wychowawcze
wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli przedmiotów
wyciągać wnioski, w miarę możliwości, z bezpośredniej obserwacji pracy rady pedagogicznej i zespołu wychowawców klas
wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych
i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich
zaplanować i przeprowadzić zajęcia wychowawcze pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych
analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk zawodowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Słuchacz jest gotów do:
skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i z innymi nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: