Praktyka pedagogiczna (30-szkoła, 30-poradnia/szkoła) SP-P-PEP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Zn:
Zapoznanie się ze strukturą i organizacją pracy w placówce oraz planem pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne Zapoznanie się z dokumentacją (w tym m.in. programy indywidualne i grupowe, dokumentacja z zajęć itp.) prowadzoną przez nauczyciela w placówce Sporządzenie charakterystyki wybranego ucznia uczestniczącego w zajęciach specjalistycznych na podstawie dostępnej dokumentacji, rozmów z nauczycielem i własnej obserwacji. Interpretowanie wyników diagnozy wybranego dziecka/ucznia i na ich podstawie:a) opracowanie pedagogicznej części opinii wraz z zaleceniami, b) opracowanie planu/programu terapii dla określonego dziecka lub grupy dzieci i młodzieży, c) zaprojektowanie zajęć specjalistycznych korekcyjno-kompensacyjnych. Prowadzenie zajęć specjalistycznych o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (indywidualnych bądź grupowych), psychoedukacyjnych, warsztatów dla rodziców oraz prowadzenie dokumentacji praktyk (pod nadzorem opiekuna praktyk z ramienia placówki). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: |
Efekty kształcenia
Praktyka pedagogiczna (30h szkoła, 30 h poradnia/szkoła)
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Lp. Odniesienie do
efektów kierunkowych
(symbol efektu) Wiedza
1 C.7.W1
E.3K.W1 Zna i rozumie specyfikę funkcjonowania przedszkola, szkoły i poradni, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: działania pracującego w nich nauczyciela specjalisty, zasady przygotowania dokumentacji formalnej oraz merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzonych zajęć terapeutycznych organizowanych dla dzieci z grupy ryzyka specyficznych trudności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu, w tym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej
Umiejętności
2 E.3K.U4. Na podstawie wyników diagnozy potrafi opracować plan/program terapii i część opinii a następnie samodzielnie prowadzić zajęcia profilaktyczne, terapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne
3
E.3K.U5. Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk zawodowych.
Kompetencje społeczne
4 C.7.K1 Potrafi skutecznie współdziałać z opiekunem praktyk zawodowych oraz z innymi nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
5 E.3K.K1. Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz innymi nauczycielami- specjalistami terapii pedagogicznej, w celu poszerzania swojej wiedzy.
TREŚCI PROGRAMOWE
Zapoznanie się ze strukturą i organizacją pracy w placówce oraz planem pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne
‒ Zapoznanie się z dokumentacją (w tym m.in. programy indywidualne i grupowe, dokumentacja z zajęć itp.) prowadzoną przez nauczyciela w placówce
‒ Zapoznanie się z dokumentami osobistymi wybranego dziecka/ucznia
‒ Sporządzenie charakterystyki wybranego ucznia uczestniczącego w zajęciach specjalistycznych na podstawie dostępnej dokumentacji, rozmów z nauczycielem i własnej obserwacji. Interpretowanie wyników diagnozy wybranego dziecka/ucznia i na ich podstawie: a) opracowanie pedagogicznej części opinii wraz z zaleceniami, b) opracowanie planu/programu terapii dla określonego dziecka lub grupy dzieci i młodzieży, c) zaprojektowanie zajęć specjalistycznych korekcyjno-kompensacyjnych
‒ Uczestniczenie (w charakterze obserwatora) w pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka/ucznia w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej
‒ Prowadzenie zajęć specjalistycznych o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (indywidualnych bądź grupowych), psychoedukacyjnych, warsztatów dla rodziców oraz prowadzenie dokumentacji praktyk (pod nadzorem opiekuna praktyk z ramienia placówki).
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
LINK DO ZESPOŁU MS TEAMS METODY KSZTAŁCENIA Zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: