Praktyka asystencko-pedagogiczna w zespołach WWR (E3.WWR) SP-P-ASY
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Lp: | W cyklu 2024Lpod: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie ideę projektowania kompleksowego wsparcia terapeutycznego dziecka, jego rodziny i środowiska: planów wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (IPWWR), oddziaływań wspomagających i ich ewaluacji.
Zna zasady konstruowania IPWWR.
Zna etapy konstruowania indywidualnych planów wspomagania rozwoju.
Zna zasady opracowania studium przypadku.
Zna zasady i sposoby operacjonalizacji zadań i dostosowywania ich do realizacji w warunkach domowych w ramach czynności rutynowych.
Zna zasady określania celów funkcjonalnych dla dziecka i rodziny oraz określania kryteriów ich realizacji
Zna kluczowe warunki realizacji celów WWR ( jak, kto, kiedy, gdzie realizuje IPWWR?)
Umiejętności
Umie dokonać kompleksowe analizy wyników diagnozy/rozpoznania zasobów dziecka i rodziny
Umie określić priorytetowe obszary wsparcia dziecka i rodziny z wykorzystaniem wyników wywiadu opartego na rutynach i ekomapy
Umie funkcjonalnie sformułować cele WWR (dziecko, rodzina) zgodnie z założeniami nowego modelu WWR i określać kryteria ich osiągania.
Umie określić warunki realizacji planu WWR zgodnie z założeniami nowego modelu WWR.
Potrafi opracować strategie realizacji IPWWR zgodnie z założeniami nowego modelu WWR.
Potrafi współuczestniczyć w planowaniu wsparcia rodziny na bazie jej zasobów i środowiska lokalnego
Kompetencje społeczne
Jest gotów do wykorzystania wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych sytuacji dziecka i rodziny oraz podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji wewnątrz rodziny oraz jej miejsca w środowisku.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Potrafi współpracować ze specjalistami z zespołu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka z niepełnosprawnością wzrokową.
Jest wrażliwy na problemy wynikające z niepełnosprawności wzroku, prezentuje właściwą postawę wobec dzieci niewidomych i słabowidzących.
Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia dzieckiem z niepełnosprawnością wzrokową.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: