Ocena funkcjonalna słuchu SP-OFS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: |
Efekty kształcenia
Student zna metody wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy dziecka z wadą słuchu, metody wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, ze szczególnym uwzględnieniem metod słuchowych. Zna rolę rodziców w procesie rewalidacji małego dziecka z wadą słuchu.
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06Student zna podstawowe wskaźniki subiektywnych i obiektywnych metod badań słuchu.
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06Student ma podstawową wiedzę na temat różnic miedzy testami diagnostycznych a przesiewowymi badań słuchu.
PC1_KS_W06Student ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych.
PC1_KS_W01Student zna podstawowe koncepcje dotyczącewczesnej wielospecjalistycznej diagnozy iwczesnego wspomagania rozwoju dziecka z
wadą słuchu.
PC1_KK_U02
PC1_KS_U02Student potrafi dokonać diagnozy audiologicznej uszkodzenia narządu słuchu.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U01
PC1_KS_U02
PC1_KS_U04Umie zinterpretować dane z audiogramu i natej podstawie scharakteryzować uszkodzenienarządu słuchu.
PC1_KS_U04 Student potrafi wykonać proste behawioralne badanie przesiewowe w celu ustalenia ewentualnej wady słuchu.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U05Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
PC1_KS_K01Student potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka z wadąsłuchu.
PC1_KK_K01
PC1_KS_K02Student rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod diagnozy dziecka z wadą słuchu.
Kryteria oceniania
Obecność obowiązkowa i czynny udział w zajęciach. Przygotowywanie prac pisemnych na podstawie literatury. Testy sprawdzające wiedzę. Zaliczenie w formie pisemnej.
Literatura
Cieszyńska J. Korendo M. /2008/ Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wyd. Edukacyjne, Kraków.
Eckert U. /1992/ Problemy wczesnej opieki nad dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. W: Eckert U., Poznański K. Pedagogika specjalna w Polsce, WSPS, Warszawa.
Csanyi Y. /1994/ Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu, WSiP, Warszawa.
John Tracy Clinic /1995/ Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu. Poradnik dla rodziców dzieci najmłodszych, PZG, Warszawa.
Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia - metody-możliwości. PWN, Warszawa.
Cytowska B., Winczura B. (red.) /2006/ Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls, Kraków.
Kornas-Biela /2001/ Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu, pomoc profesjonalistów. W: Rodzina: źródło życia i szkoła miłości. Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Löwe A. /1999/ Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić: wczesna diagnoza i wczesna rehabilitacja dziecka z wadą słuchu. Media Rodzina, Poznań.
Schmid-Giovannini S. /1985/ Rady i wskazówki dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem, PZG, Warszawa.
Perier O. /1992/ Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu, WSiP, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: