Ochrona danych osobowych SP-ODO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
uprawnienia i odpowiedzialność dyrektora wynikające z powierzania stanowiska. Wypełnianie roli pracodawcy i wynikające z tego zadania. Procedury postępowania administracyjnego. Dokumentacja działań podejmowanych w ramach kompetencji. Dyrektor szkoły jako pracownik i nauczyciel. Dyrektor szkoły a organ prowadzący – obszary współpracy. Kluczowe zadania dyrektora i zakres jego odpowiedzialności. Dyrektor szkoły jako administrator i zarządzający budżetem i majątkiem szkolnym. |
W cyklu 2021Ln:
Treści programowe: 1. Uprawnienia i odpowiedzialność dyrektora wynikające z powierzania stanowiska. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Słuchacz:
- zna obowiązki, zakres odpowiedzialności, uprawnienia dyrektora wynikające z przepisów ustawy o systemie oświaty, innych ustaw i aktów wykonawczych;
- zna zakres odpowiedzialności wynikający z pełnionej funkcji kierowniczej;
- zna uprawnienia związane z powierzonym stanowiskiem;
- zna procedury kierownicze;
- zna podstawowe przepisy i dokumentację obiektów szkolnych (i placówek oświatowych);
- wie, na czym polega zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki.
Umiejętności:
- posiada umiejętność planowania i nadzorowania wykonywanych zadań przypisanych w formie obowiązków
szkoły, dyrektora (wizytatora);
- umie interpretować przepisy prawne wskazujące nałożone na dyrektora (wizytatora) obowiązki;
- stosuje procedury w dokumentowaniu pracy szkoły;
- działa zgodnie z podstawowymi procedurami postępowania, również administracyjnego;
- posiada umiejętność ogólnej oceny warunków do wypełniania ustawowych funkcji szkoły (placówki);
- zachowuje wymogi i procedury zawarte w przepisach prawa, np. ustawy o ochronie danych osobowych.
Kompetencje społeczne:
- ponosi odpowiedzialność z tytułu posiadanych i wykorzystywanych kompetencji formalnych;
- ma świadomość zasadności budowania odpowiedzialności społeczności szkolnej za ogólny stan powierzonego
mienia pod kątem bezpieczeństwa technicznego i użytkowania obiektu;
- rozumie potrzebę odpowiedzialność dyrektora za podejmowane decyzje według spektrum swoich kompetencji;
- ponosi odpowiedzialność moralną za formę, treść i skutki wydanych dyspozycji.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
M. Kwiatkowski, K. Gawroński (red.), 2018, Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą, Wydawnictwo APS, Warszawa. |
W cyklu 2021Ln:
M. Kwiatkowski, K. Gawroński (red.), 2018, Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą, Wydawnictwo APS, Warszawa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: