Szkolne realia (oceny, prace domowe, podstawa programowa) a nauka o mózgu i procesie uczenia się SP-NOS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma podstawową praktyczną wiedzę psychologiczną i neurobiologiczną oraz wiedzę z zakresu przeciwdziałania przemocy, sprzyjającą współtworzeniu edukacji bez przemocy i projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Studentka/student ma podstawową praktyczną wiedzę z zakresu ewolucji mózgu, samoregulacji systemu nerwowego oraz uczenia się dzieci i młodzieży.
Studentka/student wie, że proces uczenia się jest procesem kognitywno-emocjonalno-społecznym i wie, jak zmienić kulturę organizacyjną szkoły, by szkoła realizowała cele nie tylko kognitywne i by uwzględniała emocje, potrzeby społeczne i fizyczne uczniów, nauczycieli i rodziców.
Studentka/student zna potencjalny wpływ ocen szkolnych na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów.
Studentka/student zna potencjalny wpływ prac domowych na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów.
Studentka/student zna potencjalny wpływ podstawy programowej na efektywność uczenia się.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: