Metodyka pracy z uczniem niewidomym i słabowidzącym SP-MUS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (max. 10)
Zna zasady, metody i formy organizacji procesu dydaktycznego w klasach dla uczniów niewidomych i słabowidzących
Potrafi wymienić specjalne potrzeby edukacyjne uczniów niewidomych i słabowidzących oraz strategie zaspakajania tych potrzeb
Zna zasady doboru i adaptacji pomocy dydaktycznych dla uczniów niewidomych i słabowidzących
Umiejętności (max. 10)
Potrafi poprawnie posługiwać się kluczowymi pojęciami tyflologicznymi oraz wiedzą z zakresu współczesnych tendencji w tyflopedagogice, w celu interpretowania i prognozowania podstawowych grup trudności wynikających z niepełnosprawności wzrokowej oraz elementarnych sposobów wsparcia uczniów z dysfunkcją wzroku
Potrafi dokonać diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysfunkcja wzroku i na jej podstawie dokonać niezbędnych modyfikacji procesu nauczania
Potrafi zinterpretować wyniki badań naukowych dotyczących trudności uczniów z dysfunkcją wzroku w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie)
Kompetencje społeczne (max. 10)
Słuchacz wykazuje wrażliwość na potrzeby uczniów z dysfunkcją wzroku.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: