Model i standardy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji SP-MRI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Lpod:
1. Pomoc dziecku i rodzinie - pojęcia, założenia, zadania i funkcje. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Lp: | W cyklu 2023Lpod: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Definiuje podstawowe pojęcia wczesna interwencja, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, interwencja kryzysowa.
Zna i rozumie zasady organizacji opieki i wychowania małego dziecka w Polsce.
Zna rozwiązania organizacyjne, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej stosowane na świecie.
Zna założenia biopsychospołecznej koncepcji niepełnosprawności.
Zna możliwości i sposoby zastosowania biopsychospołecznego modelu niepełnosprawności w pracy z dzieckiem i rodziną przez specjalistów na etapie diagnozy, planowania oraz realizowania pracy terapeutycznej.
Zna założenia nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w Polsce.
Zna standardy organizacji systemu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wspierania rodziny (WWR).
Umiejętności:
Potrafi opisać organizację, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej, założenia nowego modelu organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w działaniach międzysektorowych.
Potrafi dokonać analizy organizacji opieki i wychowania małego dziecka i systemu wsparcia rodziny w Polsce.
Potrafi zastosować założenia biopsychospołecznego modelu niepełnosprawności w pracy z dzieckiem i rodziną oraz środowiskiem pozarodzinnym.
Kompetencje społeczne:
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka i wsparcia rodziny i jego środowiska pozarodzinnego.
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej specjalisty WWR, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej, dostrzega potrzebę samodoskonalenia się.
Jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad od członków zespołu w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań i podejmowania odpowiedzialności oraz wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne i społeczne.
Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i realizację zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny.
Ma przekonanie o skuteczności stosowania metodyk projektowych.
Uwagi
W cyklu 2023Lpod:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, praca z tekstem. NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: wykład - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: