Modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej, środowiskowej SP-MIS2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Definiuje podstawowe pojęcia wczesna interwencja, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, interwencja kryzysowa
Zna i rozumie zasady organizacji opieki i wychowania małego dziecka w Polsce.
Zna i rozumie zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej.
Student zna założenia modelu kompleksowej, wielospecjalistycznej, transdyscyplinarnej wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
Umiejętnośc:i
Potrafi określać organizację, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej. Opisuje modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania, formułuje założenia wczesnej interwencji w systemie opieki zdrowotnej oraz wczesnego wspomagania w systemie edukacji
Potrafi analizować organizację opieki i wychowania małego dziecka w Polsce.
Rozumie oraz potrafi wyjaśnić znaczenie interdyscyplinarnego, kompleksowego podejścia w procesie wspomagania rozwoju małego dziecka oraz umie wskazać zależności między obszarami działań.
Kompetencje społeczne:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: