Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych SP-MDU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz posiada wiedzę na temat:
- projektowania i prowadzenia badan diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzona w odniesieniu do I i II etapu kształcenia i uwzględniająca specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami rozwoju.
- specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów specjalnie uzdolnionych.
Słuchacz w zakresie umiejętności:
- posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowanie wyników obserwacji i formułowania wniosków.
- potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zachodzących zmian w świecie i w nauce.
Słuchacz w zakresie kompetencji społecznych:
-ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje o wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: