Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy według Marshalla B. Rosenberga. Model „czterech kroków” SP-MCK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W.3. Zna i rozumie rozróżnienia w Porozumieniu bez Przemocy oraz Model „czterech kroków” Porozumienia bez Przemocy.
W.3.1. Wie, czym różnią się obserwacje od ocen i interpretacji.
W.3.2. Wie, czym różnią się uczucia od osądów i uczuć rzekomych.
W.3.3. Wie, czym różnią się potrzeby od strategii zaspokajania potrzeb.
W.3.4. Wie, czym różnią się prośby od żądań.
W.3.6. Zna Model „czterech kroków” Porozumienia bez Przemocy.
Umiejętności
U.4. Potrafi odróżniać obserwacje od ocen i interpretacji.
U.5. Potrafi odróżniać uczucia od osądów i uczuć rzekomych.
U.6. Potrafi odróżniać potrzeby od strategii zaspokajania potrzeb.
U.7. Potrafi formułować prośby wzbogacające życie.
U.8. Ma umiejętność łączenia elementów Modelu „czterech kroków”.
Kompetencje społeczne
K.4. Wzbogaca życie swoje i innych dzięki pogłębionej samoświadomości: ciała, uczuć, potrzeb i myśli oraz ich wpływu na decyzje i działania.
K.4.1. Zapobiega zachowaniom przemocowym dzięki świadomości swojego sposobu myślenia i jego wpływu na podejmowane decyzje i działania.
K.4.2. Inicjuje szanujące wolność interakcje społeczne dzięki formułowaniu próśb zamiast żądań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: